Over ons

De huidige beeldvorming rond 60+ is achterhaald. Slechts 4% voelt zich gerepresenteerd in media, terwijl zij verantwoordelijk zijn voor meer dan 27% van alle consumentenuitgaven.

Wij dagen dit beeld uit.
Wij vertellen de nieuwe verhalen.
Wij bouwen de brug tussen merken en deze invloedrijke generatie.
De verhalen, behoeften en kracht van 60+ zichtbaar maken en merken helpen daar relevant op aan te sluiten.

Proudies Agency helpt organisaties de snelgroeiende doelgroep 60+ beter te begrijpen en effectief te bereiken. We combineren data, content en creators om merken relevant, empathisch en toekomstbestendig te maken voor een generatie die volop in beweging is.
Wij geloven dat 60+ geen eindpunt is, maar een nieuw begin. Een levensfase vol keuzes, verandering, vrijheid, gezondheid, relaties, betekenis en zingeving. Een fase waar merken een waardevolle rol kunnen spelen, mits ze de doelgroep echt kennen.

Daarom bouwen wij aan het meest complete ecosysteem rondom de nieuwe generatie 60+.
"De vraag die ik het meest krijg is waarom ik als dertiger een platform bouw voor 60-plussers. Omdat ik van dichtbij zag - bij mijn vader, toen hij bijna met pensioen ging - hoe rijk, levendig en vol plannen deze fase eigenlijk is, en hoe weinig dat terugkomt in media en maatschappij. Die mismatch, daar wilde ik iets aan doen. Met Proudies bouwen aan een platform om deze nieuwe generatie zichtbaar te maken, hun verhalen centraal te zetten en de beeldvorming voorgoed te veranderen."
Pauline de Bruijjn
Oprichter
The story so far...
2022
Ontstaan Proudies
Toen Paulines vader met pensioen ging, merkte zij van dichtbij hoe groot de overgang naar deze nieuwe levensfase kan zijn. Ze wilde hem helpen in zijn zoektocht naar een nieuwe invulling, en besloot een klein cursusplatform op te zetten. Een nieuwsbrief om deze cursussen onder de aandacht te brengen werd onverwacht een succes.
2023
Ontstaan mediamerk Proudies.nl
In 2023 groeide dit uit tot Proudies.nl, een mediamerk voor een generatie die barst van levenservaring, ambities en plannen. Met inspirerende artikelen, interviews en campagnes wisten we onze eerste adverteerders aan te trekken. Merken ontdekten dat er een wereld te winnen viel wanneer je 60-plussers niet benadert als ‘doelgroep’, maar als een diverse groep mensen met verhalen, wensen en dromen.
2024
Ontstaan Club Proudies
In 2024 volgde de volgende stap: Club Proudies. Een verdieping op het platform, in de vorm van een abonnement vol cursussen, programma’s en ondersteuning rondom de overgang naar pensioen en het vormgeven van een betekenisvol leven. De community groeide, de gesprekken werden rijker en onze kennis werd steeds dieper.
2025
Ontstaan Proudies Agency
Met onze groeiende data en honderden gesprekken met 60-plussers kregen we een scherp beeld van wat deze generatie écht beweegt. We zagen dat veel merken hen lastig bereiken. Niet door gebrek aan intentie, maar door gebrek aan inzicht. Daarom ontstond Proudies Agency: het bureau dat merken helpt om de 60+ doelgroep te raken en te verbinden.
chevron arrow iconchevron arrow icon